IBM’den ilginç Nazi kararı

Şirket, kar amacı gütmeyen izleme grubu Media Matters’ın, Nazi yanlısı memlerin ve Hitler’i tanıtan diğer gönderilerin yanında IBM ve diğer birkaç teknoloji devinin reklamlarını bulduğunu bildirmesinin ardından ağdaki tüm reklamları askıya aldığını açıkladı.

Şirket yaptığı açıklamada, “IBM’in nefret söylemi ve ayrımcılığa karşı sıfır toleransı var ve bu tamamen kabul edilemez durumu araştırırken X’teki tüm reklamları derhal askıya aldık” dedi. Reklamları Media Matters tarafından da öne çıkarılan Comcast, Financial Times’a durumu araştırdığını söyledi.

X’ten bir yönetici Engadget’e, Media Matters tarafından tanımlanan gönderilerin “artık para kazanılamayacağını” ve kullanıcıların içeriği görüntülemek için bir uyarıya tıklamasını gerektiren “hassas medya” etiketleriyle görüneceğini söyledi. “Bunun herhangi bir reklam için ideal bir yerleşim olmadığını anlasak da” gönderinin yalnızca “yaklaşık 8.000 gösterim” elde ettiğini eklediler.

IBM’den ilginç Nazi kararı

IBM’in reklamları askıya alma kararından kaç kampanyanın etkilendiği belli değil. Ancak başka bir yüksek profilli şirketin geçici olarak da olsa platformdan çekilmesi, şirketin halihazırda hırpalanmış olan reklamcılık işine yeni bir darbe oldu.

CEO Linda Yaccarino, X ile ilgili bir gönderide, IBM veya Media Matters’ın raporuna doğrudan atıfta bulunmasa da “herkesin ayrımcılığına son verilmesi gerektiğini” söyledi. “X ayrıca antisemitizm ve ayrımcılıkla mücadele çabalarımız konusunda da son derece açık konuştu” diye yazdı. “Dünyanın hiçbir yerinde buna yer yok; bu çirkin ve yanlış.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir